هشدار صندوق بین المللی پول درباره سیاست پولی آمریکا

عصر بازار- معاون صندوق بین المللی پول (IMF) در گفتگو با فایننشال تایمز هشدار داد که نرخ تورم در ایالات متحده به اندازه‌ای کاهش نیافته است که این کشور بتواند سیاست های پولی محدود کننده سال گذشته میلادی را کنار بگذارد.

جمعه ۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۶:۰۰

هشدار صندوق بین المللی پول درباره سیاست پولی آمریکا

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، گیتا گوپینات، معاون صندوق بین المللی پول (IMF) در گفتگو با فایننشال تایمز هشدار داد که نرخ تورم در ایالات متحده به اندازه‌ای کاهش نیافته است که این کشور بتواند سیاست های پولی محدود کننده سال گذشته میلادی را کنار بگذارد.
به گفته گوپینات، برای فدرال رزرو که به عنوان بانک مرکزی این کشور عمل می‌کند، "مهم" است که به منظور کاهش قیمت‌ها تا زمانی که "کاهش بسیار قطعی و بادوام در تورم" در تمام بخش‌ها نه فقط غذا و یا انرژی اتفاق بیفتد، "در مسیر خود باقی بماند".

وی گفت: اگر شما شاخص‌ها را در بازار کار ببینید و اگر به مؤلفه‌های بسیار چسبنده تورم مانند تورم خدمات نگاه کنید، فکر می‌کنم واضح است که ما هنوز از نقطه بحرانی تورم عبور نکرده‌ایم.

این مقام صندوق بین المللی پول در ادامه تأکید کرد که جلوگیری از رکود در ماه‌های آینده برای دولت آمریکا بسیار سخت خواهد بود.

اظهارات گوپینات در حالی بیان می شود که ارقام تورم ایالات متحده در چند ماه گذشته شروع به کاهش کرده است و تحلیلگران را بر آن داشته که پیش بینی کنند افزایش قیمت‌ها ممکن است از اوج خود گذشته باشد.

طبق آمار وزارت کار ایالات متحده، قیمت‌ها در این کشور به‌عنوان‌مثال در ماه نوامبر 7.1 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت در حالی که این رقم در ماه اکتبر نسبت به مدت مشابه سال قبل 7.7 درصد بوده است.

بر اساس این گزارش، فدرال رزرو در جدیدترین تلاش خود برای مهار تورم در تاریخ 14 دسامبر نرخ بهره اصلی را 50 واحد افزایش داد و به 4.25 تا 4.5 درصد رساند.

به گفته گوپینات، بانک مرکزی آمریکا ممکن است نیاز داشته باشد که این نرخ را تا حدود 5 درصد افزایش دهد و آن را در طول سال نگه دارد تا از افزایش بیشتر قیمت‌ها جلوگیری کند.

برچسب ها

آمریکاصندوق بین‌المللی پول
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا