آمریکا در حال سود بردن از بحران انرژی در اروپا است

عصر بازار- وزیر اقتصاد فرانسه می‌گوید آمریکا در حالی به اروپا گاز می‌فروشد که قیمت آن ۴ برابر قیمت گاز در بازار داخلی خود این کشور است.

چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶:۰۰

آمریکا در حال سود بردن از بحران انرژی در اروپا است

به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، برونو لمایر، وزیر اقتصاد فرانسه، اعلام کرد که نباید اجازه داد تا آمریکا سلطه بر بازار انرژی جهانی را در زمانی که اروپا به خاطر درگیری نظامی در اوکراین اسیر بحران انرژی است، به دست بگیرد.

وی طی یک سخنرانی گفت: نباید درگیری نظامی به تضعیف اروپا و سلطه اقتصادی آمریکا منجر شود.

این وزیر فرانسوی تأکید کرد: اینکه آمریکا در حال فروش گاز به اروپا با قیمتی 4 برابر قیمت بازار داخل این کشور است قابل قبول نیست.

لمایر مدعی شد ضعیف شدن اتحادیه اروپا به نفع هیچ کس نیست. ما باید به یک رابطه متوازن‌تر در حوزه انرژی بین شرکای آمریکاییمان و کشورهای اروپایی برسیم.

تا پیش از درگیری نظامی در اوکراین، روسیه بزرگ‌ترین صادرکننده گاز به اروپا بود و 45 درصد از کل گاز وارداتی اروپا را تأمین می‌کرد. اما به خاطر تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه طی ماه‌های گذشته، صادرات گاز روسیه به قاره سبز به شدت کاهش یافته است.

پس از آنکه صادرات گاز روسیه به اروپا دچار اختلال شد، و بحران سراسر اروپا را فراگرفت، کشورهای عضو اتحادیه اروپا به سرعت برای پر کردن ذخیره‌گاه‌های گازی خود دست به کار شدند و بنا به اعلام نهاد زیر ساخت گازی اروپا، هم اکنون بیش از 91 درصد ظرفیت انبارهای گازی اروپا پر شده است.

بخش قابل توجهی از گاز موجود در انبارهای گازی اروپا، LNG وارداتی از آمریکا است اما اروپایی‌ها با قیمتی 10 برابر سال‌های گذشته آن را خریداری کرده‌اند.

برچسب ها

انرژیآمریکا
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا