سقوط ارزش پوند انگلیس به پایین ترین رقم در ۳۷ سال گذشته

عصر بازار- پس از هشدار بانک مرکزی انگلیس مبنی بر اینکه نمی توان برای توقف رکود در این کشور کاری انجام داد، ارزش پول این کشور در برابر دلار آمریکا روز جمعه به پایین‌ترین سطح خود از سال ۱۹۸۵ تا کنون سقوط کرد.

شنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹:۰۰

سقوط ارزش پوند انگلیس به پایین ترین رقم در ۳۷ سال گذشته

به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، پس از هشدار بانک مرکزی انگلیس مبنی بر اینکه نمی توان برای توقف رکود در این کشور کاری انجام داد، ارزش پول این کشور در برابر دلار آمریکا روز جمعه به پایین‌ترین سطح خود از سال 1985 تا کنون سقوط کرد.

استرلینگ در آغاز معاملات روز جمعه در لندن به 1.135 دلار سقوط کرد و سپس با اندکی افزایش به 1.1378 دلار رسید. همچنین در برابر یورو با 0.5 درصد کاهش نرخ این ارز به 1.1407 یورو رسید.

جان هاردی، رئیس استراتژی ارز در بانک ساکسو، به رویترز گفت: پیش زمینه هر یک از مشکلات جاری روی استرلینگ سنگینی می‌کند و بریتانیا با کسری‌های خارجی بسیار زیاد مواجه است و ریسک‌های مربوط به سیاست‌های نخست‌وزیر جدید به این مشکلات افزوده است.

به گفته اقتصاددانان، این کاهش ارزش پوند همچنین با انتشار ارقامی توسط اداره ملی آمار انگلیس (ONS) ایجاد شد که نشان دهنده کاهش 1.6 درصدی خرده فروشی در ماه اوت بوده است.

این سازمان توضیح داد که "افزایش قیمت ها و هزینه های زندگی" بر حجم فروش تاثیر گذاشته است.

اولیویا کراس، اقتصاددان در مؤسسه کپیتال اکونومیکس، به فایننشال تایمز گفت: این ارقام نشان می‌دهند که حرکت نزولی در حال سرعت گرفتن است.

وی پیش‌بینی کرد که مشکلات بخش خرده‌فروشی انگلیس "احتمالاً با سخت‌تر شدن بحران هزینه‌های زندگی در ماه‌های آینده" ادامه خواهد داشت.

بانک مرکزی انگلیس پیشتر پیش بینی کرده بود که اقتصاد این کشور در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی وارد رکود خواهد شد.

پیش‌بینی می‌شود این انقباض برای پنج فصل آینده ادامه یابد، قبل از اینکه این کشور وارد دوره‌ای از سکون اقتصادی تا رشد ضعیف در میان مدت تا سال 2025 شود.

برچسب ها

پوند انگلیساقتصاد انگلیس
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا