قیمت جهانی طلا کاهش یافت

عصر بازار- قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۵ درصد کاهش به ۱۶۶۲ دلار و ۵۵ سنت رسید

جمعه ۲۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵:۰۰

قیمت جهانی طلا کاهش یافت

به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، احتمال ادامه سیاست‌های سخت‌گیرانه فدرال‌رزرو آمریکا برای مهار تورم به‌دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی این کشور باعث شد قیمت طلا پس‌از رسیدن به پایین‌ترین رقم طی 2 سال گذشته ثابت بماند.

قیمت طلا در اکثر روزهای ماه جاری میلادی بالاتر از 1700 دلار در هر اونس بود، اما در روز پنجشنبه به 1660 دلار و 50 سنت رسید. قیمت هر اونس طلا امروز با 0.15 درصد کاهش به 1662 دلار و 55 سنت رسیده‌است. شاخص دلار آمریکا 0.2 درصد بالا رفته و باعث شده خرید طلا برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر شود

علی‌رغم این‌که همیشه از طلا به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن در زمان شرایط سخت اقتصادی و تورم بالا یاد می‌شده، اما طلا این‌بار نتوانسته از این شرایط سودی ببرد. انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا در اجلاس هفته آینده نرخ بهره را 75 واحد دیگر افزایش دهد. بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری فلزات گرانبها ازجمله طلا را بالا برده و تمایل سرمایه‌گذاران برای خرید آن‌ها را پایین می‌آورد. 

اطلاعات اقتصادی آمریکا که در هفته گذشته منتشر شده بود نشان می‌داد نرخ تورم در این کشور در ماه اوت بالاتر از حد انتظار بوده‌است. تولید صنعتی در آمریکا هم کاهش‌یافته است.

برخی تحلیلگران عقیده دارند سرمایه‌گذارانی که به‌دنبال یک سرمایه‌گذاری ایمن هستند همچنان دلار آمریکا را به طلا ترجیح می‌دهند و این شرایط در کوتاه‌مدت ادامه خواهد داشت. اما در صورت بی‌ثباتی بازار سهام، می‌توان انتظار داشت تمایل به طلا به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن بازهم افزایش یابد.

قیمت نقره امروز با 0.77 درصد کاهش به 19 دلار و 12 سنت رسید و پلاتین با 0.36 درصد کاهش 904 دلار و 68 سنت معامله می‌شود.

برچسب ها

طلابازار جهانی
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا