دلار به سمت طولانی‌ترین روند کاهشی خود حرکت می‌کند

عصر بازار- خبرگزاری رویترز گزارش داد: ارزش دلار بیشترین کاهش را در یک سال گذشته داشته است این در حالیست که سهام های جهان برای پنجمین روز متوالی امروز سه شنبه روندی صعودی را طی کرده است.

سه شنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۱:۰۰

دلار به سمت طولانی‌ترین روند کاهشی خود حرکت می‌کند

به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، خبرگزاری رویترز افزود: کاهش ارزش دلار همزمان با انتشار گزارش تورم در آمریکا بروز کرده است. انتظار می رود تورم در آمریکا با افزایش شدید قیمت ها در نهایت افزایش یابد.

اقتصاددانان انتظار دارند که نرخ تورم کل نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش جزئی داشته باشد و به حدود 8 درصد برسد، در حالی که پیش‌بینی می‌شود نرخ اصلی تورم که عناصر ناپایدارتر را حذف می‌کند، همان رشد 0.3 درصدی ماه به ماه را در ماه ژوئیه  داشته باشد.

کاهش قیمت کالاها در چند ماه گذشته به کاهش برخی از نگرانی‌های تورمی کمک کرده است. تورم بالا بانک‌های مرکزی بزرگ را مجبور به افزایش شدید نرخ بهره در سال جاری کرده است.

در بازارهای ارز، شاخص دلار که ارزش دلار را در برابر شش ارز  اصلی ارزیابی می کند، در اروپا 0.2 درصد کاهش یافت و به 108.101 رسید.

افزایش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا در هفته گذشته و کاهش قیمت بنزین به یورو کمک کرد تا ارزش آن افزایش یابد.

به گفته «آنتوان بووه»، استراتژیست  ارشد شرکت «ای ان جی» در لندن، گفت: قبل از انتشار گزارش تورم در آمریکا که قرار است امروز سه شنبه منتشر شود، عرضه، محرک اصلی بازارها خواهد بود.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس پیشتر  گزارش داده بود انتظار می‌رود روز سه‌شنبه دولت آمریکا گزارشی ارائه دهد مبنی بر این که افزایش قیمت‌ها در ماه مرداد در مقایسه با سال گذشته کند شده است اما قیمت سایر اقلام به ویژه مواد غذایی به سرعت در حال افزایش است.

اقتصاددان‌ها بر خلاف نظر دولت آمریکا، برآورد می‌کنند قیمت‌های مصرف‌کننده در ماه مرداد در مقایسه با سال گذشته 8.1 درصد افزایش یافته است. طبق آمار موسسه فکت ست قیمت مصرف کننده در این ماه  نسبت به تیر به میزان 8.5 درصد ، کاهش تورم نامحسوس بوده است.

برچسب ها

بازار جهانیدلار
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا