وزیر انرژی روسیه:

صادرات نفت روسیه افزایش می یابد

عصر بازار- وزیر انرژی روسیه، روز سه شنبه در مجمع اقتصادی شرق در ولادیووستوک به خبرنگاران گفت که مسکو با ارسال نفت بیشتر به آسیا به محدود کردن قیمت نفت روسیه پاسخ خواهد داد.

سه شنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸:۰۰

صادرات نفت روسیه افزایش می یابد

به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، نیکلای شولگینوف، وزیر انرژی روسیه، روز سه شنبه در مجمع اقتصادی شرق در ولادیووستوک به خبرنگاران گفت که مسکو با ارسال نفت بیشتر به آسیا به محدود کردن قیمت نفت روسیه پاسخ خواهد داد.

شولگینوف گفت: «هر گونه اقدام برای اعمال سقف قیمت‌ها منجر به کسری بازار (برای کشورهایی که این را اعمال می‌کنند) و افزایش نوسان قیمت‌ها خواهد شد.

وزرای دارایی ایالات متحده، آلمان، ایتالیا، ژاپن، بریتانیا، فرانسه و کانادا هفته گذشته به ایده محدود کردن قیمت نفت خام روسیه برای کاهش درآمد مسکو در واکنش به تهاجم این کشور به اوکراین چراغ سبز نشان دادند.

به گفته آژانس بین‌المللی انرژی، پیش از آغاز جنگ روسیه و اوکراین در فوریه گذشته، نزدیک به نیمی از صادرات نفت خام و فرآورده‌های نفتی روسیه به اروپا می‌رفت.

گروه هفت اعلام کرده بود که «فوراً» سقفی بر قیمت نفت روسیه وضع خواهد کرد و از «ائتلاف گسترده» از کشورها خواست تا به این اقدام بپیوندند.

وزرای دارایی هفت کشور در این بیانیه نوشتند که "سقف قیمت‌ها در سطحی بر اساس یک سری داده‌های فنی تعیین می‌شود و اتحاد قبل از اجرای آن به طور کامل تصمیم خواهد گرفت." آینده "به صورت عمومی و شفاف مشخص خواهد شد."

این گروه بر توسعه طرح‌هایی برای جبران خسارت کشورهای آسیب دیده از قطع برق روسیه تاکید کرد.

به نوبه خود، کرملین جمعه گذشته اعلام کرد که روسیه فروش نفت به کشورهایی را که حداکثر قیمت را بر منابع انرژی روسیه تحمیل می‌کنند، متوقف می‌کند، که به گفته مسکو این امر منجر به بی ثباتی عمده در بازار جهانی نفت خواهد شد.

برچسب ها

تحریمنفتصادراتنفت روسیه
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا