یوان سقوط کرد

عصر بازار- پس از اقدام چین در کاهش نرخ‌های وام، یوان به پایین‌ترین حد دو سال اخیر خود سقوط کرد.

دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰:۰۰

یوان سقوط کرد

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، همزمان با کاهش نرخ‌های وام‌دهی کلیدی پکن برای مقابله با رکود اقتصادی، یوان چین در برابر دلار به پایین‌ترین حد دو سال اخیر سقوط کرد.

کاهش نرخ‌های بانک مرکزی چین در حالی صورت می‌گیرد که فدرال رزرو ایالات‌متحده به انقباض پولی تهاجمی ادامه می‌دهد، به علاوه نگرانی در مورد خطر خروج سرمایه و کاهش ارزش پول وجود دارد.

معاملات یوان خشکی و فراساحلی پس از اینکه بانک مرکزی چین نرخ وام معیار خود و مرجع وام مسکن را با حاشیه بیشتری کاهش داد، به سرعت کاهش یافت زیرا پکن تلاش‌ها را برای احیای اقتصادی که دچار مشکل شده توسط بحران املاک و احیای موارد کووید افزایش می‌دهد.

یوان خشکی در 6.8202 در هر دلار باز شد و به پایین‌ترین سطح 6.8308 رسید که ضعیف‌ترین سطح از 25 سپتامبر 2020 است.

همتای فراساحلی آن قبل از معامله ظهر در 6.8394 به پایین‌ترین حد در دو سال گذشته سقوط کرد.

معامله‌گران گفتند که شکاف بین یوان خشکی و یوان فراساحلی بیشتر شد و در معاملات صبحگاهی به 151 پیپ رسید که نشانه‌ای از افزایش انتظارات کاهش ارزش خواهد بود زیرا یوان فراساحلی آزادانه‌تر معامله می‌شود و منعکس‌کننده بهتر اصول اساسی بازار است.

کن چئونگ، استراتژیست ارشد آسیایی FX در بانک میزوهو اظهار کرد: به طور کلی، کاهش ارزش یوان به جای دلیل بحران بازارهای نوظهور، منعکس کننده واگرایی سیاست پولی، تفاوت نرخ بهره و قیمت‌گذاری بازار از چشم‌انداز تیره رشد چین است.

ما بر این باوریم که بانک خلق چین کاهش ارزش یوان را در این مرحله بیشتر تحمل خواهد کرد.

قبل از باز شدن بازار، بانک نرخ میانی را 6.8198 در هر دلار، 133 پیپ یا 0.2 درصد ضعیف‌تر از ارزش ثابت قبلی 6.8065 تعیین کرد که کمترین نرخ از 28 سپتامبر 2020 تاکنون است.

تحلیلگران مایبانک (Maybank) در یادداشتی گفتند: کاهش غیرمنتظره اقتصاد در ماه جولای نسبتا گسترده بود و تا زمانی که اقتصاد تحت فشار استراتژی صفر کووید، بخش ضعیف املاک و اخیرا بحران قدرت در سیچوان و چونگ کینگ باشد، بانک می‌تواند در حالت آزادی بیشتری باقی بماند.

برچسب ها

چین
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا