فائو اعلام کرد:

کاهش ۱۶ میلیون تنی تولید جهانی غلات تا سال آینده

عصر بازار- "فائو" اعلام کرد که انتظار دارد تولید جهانی غلات در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۳ برای اولین بار در چهار سال گذشته ۱۶ میلیون تن از سطح رکورد در سال ۲۰۲۱ کاهش یابد.

شنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵:۰۰

کاهش ۱۶ میلیون تنی تولید جهانی غلات تا سال آینده

به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل متحد اعلام کرد که قیمت‌های جهانی مواد غذایی در ماه مه برای دومین ماه متوالی کاهش یافت واین درحالی است که در ماه مارس به رکورد بالایی رسید، اما قیمت غلات و گوشت افزایش یافت.

شاخص بهای مواد غذایی "فائو" که بیشترین مبادله کالاهای غذایی در سطح جهان را شامل می‌شود، در ماه گذشته به طور میانگین 157.4 واحد در مقایسه با 158.3 در ماه آوریل بود. رقم آوریل قبلاً 158.5 واحد تعیین شده بود.

"فائو" اعلام کرد که انتظار دارد تولید جهانی غلات در فصل 2022-2023 برای اولین بار در چهار سال گذشته کاهش یابد و 16 میلیون تن از سطح رکورد 2.784 در سال 2021 کاهش یابد. در حالی که شاخص قیمت لبنیات، شکر و روغن‌های نباتی در ماه گذشته کاهش یافت، شاخص گوشت افزایش داشت و به بالاترین حد خود رسید و شاخص غلات 2.2 درصد رشد کرد و گندم 5.6 درصد رشد ماهانه داشت.

"فائو" اعلام کرد که قیمت گندم به دلیل اعلام ممنوعیت صادرات هند و کاهش انتظارات تولید از اوکراین به دلیل تهاجم روسیه افزایش یافته است.

برچسب ها

بازار جهانیسازمان خاروبار و کشاورزی ملل متحد(فائو)غلات
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا