کدام کشورهای گروه ۲۰ تولید ناخالص داخلی را افزایش دادند؟

عصر بازار- کشورهایی از جمله هند و ترکیه در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ شاهد رشد قوی تولید ناخالص داخلی و کشورهایی از جمله چین، استرالیا و ژاپن شاهد کاهش تولید ناخالص داخلی خود بودند.

جمعه ۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱:۰۰

کدام کشورهای گروه ۲۰ تولید ناخالص داخلی را افزایش دادند؟

به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از  ایسنا، سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) می‌گوید: رشد تولید ناخالص داخلی در نیمی از اقتصادهای بزرگ گروه 20 (G20) هنوز پایین‌تر از سطح قبل از همه‌گیری است. بر اساس داده‌های جدید، هند، عربستان سعودی، فرانسه و ترکیه پیشتاز بازگشت از کووید در اقتصادهای بزرگ گروه 20 هستند.

سازمان همکاری اقتصادی و توسعه، یک گروه 38 کشوری که به سیاست‌گذاران مشاوره می‌دهد، تخمین می‌زند که در سه ماهه سوم سال 2021، هند از رشد 12.7 درصدی در تولید ناخالص داخلی (GDP) برخوردار بوده است.

OECD با انتشار حساب‌های ملی سه ماهه رشد تولید ناخالص داخلی گروه 20 در مقایسه با انقباض 11.6 درصدی در سه ماهه قبل گفت: این رشد عمدتا ناشی از سرمایه‌گذاری ثابت و مصرف خصوصی بوده است.

به‌طور کلی، منطقه 20 عضوی گروه 20 تولید ناخالص داخلی خود را بین سه ماهه دوم و سوم سال 2021 به میزان 1.7 درصد افزایش داد. این مقدار نسبت به رشد متوسط 0.4 درصدی در سه ماهه دوم رشد داشته و در تضاد با روند کاهشی منطقه 38 عضوی سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) است. نرخ رشد در منطقه 38 عضوی بین سه ماهه دوم و سوم از 1.7درصد به 1.1 درصد کاهش یافته است.

انتظار می‌رود که گسترش سویه اُمیکرون منجر به کاهش پیش‌بینی رشد اقتصاد جهانی از سوی صندوق بین‌المللی پول (IMF) در 25 ژانویه شود.

به گفته دانشگاه جان هاپکینز، موارد تایید شده کووید-19 در سراسر جهان از 307.1 میلیون نفر گذشته است. آخرین تحولات شامل افزایش سریع تعداد موارد در کشورهایی از جمله مکزیک، استرالیا، ژاپن، ایالات‌متحده و محدودیت‌های جدید در کشورهایی از جمله چین و هند است.

گروه ویژه رهبران چندجانبه به رهبری صندوق بین المللی پول در دسامبر 2021 هشدار داد که برخی از کشورهای با درآمد پایین با چالش‌های جدی در تعداد واکسن مواجه هستند؛ کمتر از 5 درصد از جمعیت کشورهای کم درآمد و حدود 30 درصد در کشورهای با درآمد متوسط پایین‌تر به‌طور کامل واکسینه شده‌اند.

گزارش ریسک‌های جهانی 2022 مجمع جهانی اقتصاد به چالش‌های پیش روی اقتصاد جهانی ناشی از «تاثیرات آبشاری» همه‌گیری همچنین خطرات نوظهور از جمله تغییرات آب‌وهوا و «آسیب‌پذیری سایبری» می‌پردازد.

برچسب ها

چینتولید ناخالص داخلیهندوستان
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا