عصر خودرو

اعمال تعرفه های جدید موجب شد:

افت شدید بهای فلزات اساسی در بازارهای جهانی

عصر بازار- جدیدترین حرکت واشنگتن برای اعمال تعرفه ها، در حالی که تنها چند روز از مقابله به مثل هر دو کشور نسبت به اعمال تعرفه های ۳۴ میلیارد دلاری بر واردات محصولات به مرزها گذشته است، دیشب در حالی اتفاق افتاد که جنگ تجاری میان این دو کشور هر روز سخت تر و پیچیده تر می شود.

افت شدید بهای فلزات اساسی در بازارهای جهانی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از کالا خبر ، سهام شرکت های چینی امروز با بدترین وضعیت کاری خود نسبت به هفته های اخیر رو به رو شدند در حالی که ترامپ، تعرفه های 10 درصدی را بر 200 میلیارد دلار از محصولات چینی اعمال می کند.

    نگرانی سرمایه گذاران نسبت به کاهش میزان رشد اقتصادی چین با اعمال تعرفه های جدید هر روز بیشتر و بیشتر می شود در حالی که قبل از آغاز جنگ های تعرفه ای نیز این کشور با آهستگی رشد اقتصادی همراه بوده است .در این میان، شاخص شانگهای با افت 1.6 درصدی رو به رو شد در حالی که شاخص بلوچیپ CSI با کاهش 1.7 درصدی همراه شد.

    تهدید به اعمال تعرفه بر 200 میلیارد دلار از محصولات چینی به مرزهای آمریکا به این معنی است که تقریبا نیمی از کل میزان واردات محصولات چینی به آمریکا شامل این تعرفه خواهد شد.بخش صادرات چین با این روند با خسارت های چشمگیری رو به رو می شود و در بازار رقابتی دنیا با تنزل رتبه همراه می شود.

    اعمال تعرفه بر روی کالاهایی مثل محصولات غذایی، تنباکو، ذغال، مواد شیمیایی، تایر، غذای حیوانات خانگی، قطعات مصرفی و الکترونیکی  تصمیم جدید کاخ سفید بوده است.این رفتارهای نامتعارف تجاری موجب افت شدید قیمت کامودیتی ها در ساعات معاملاتی امروز در بازارهای جهانی شد و کاهش شدید قیمت مس، نیکل و روی در بازارهای جهانی بسیار برجسته بود.

    قیمت مس در این میان با ضعیف ترین عملکرد خود نسبت به یک سال گذشته رو به رو شد در حالی که قیمت روی به 13 ماهه گذشته بازگشت.

    قیمت مس برای تحویل در سه ماه آتی در بورس فلزات لندن با افت بیش از 3.8 درصدی در هر تن رو به رو شد و به 6 هزار و 92 دلار رسید. قیمت روی نیز خسارت بسیار زیادی را از این جنگ های تجاری دید و با افت 4.8 درصدی در بورس لندن رو به رو شد و هر تن از این کالا معادل دو هزار و 521 دلار رسید.

    در بورس لندن دیگر فلزات اساسی نیز افت شدیدی را متحمل شدند . قیمت نیکل با افت 3 درصدی رو به رو شد و به 13 هزار و 752 دلار رسید و قیمت سرب 2.1 درصد افت کرد و هر تن دو هزار و 240 دلار معامله شد. در بورس کالای شانگهای نیز نیکل و سرب با بیش از دو درصد افت قیمتی معامله شدند.اما در فیلیپین، قیمت صادرات سنگ نیکل با افت بیش از 17 درصدی در سال جاری رو به رو شد و ضعیف ترین قیمت را در این کشور به عنوان دومین تولیدکننده بزرگ نیکل به ثبت رساند .

    برچسب ها