عصر خودرو

بانک مرکزی اروپا در تابستان ۲۰۱۹ نرخ بهره را افزایش می دهد

عصر بازار- یکی از اعضای شورای سیاست گذاری بانک مرکزی اروپا گفت: در صورتیکه تورم اروپا در سطح مناسبی باشد، اولین افزایش نرخ بهره از سوی بانک اروپا در اوایل تابستان ۲۰۱۹ میلادی انجام خواهد گرفت.

بانک مرکزی اروپا در تابستان ۲۰۱۹ نرخ بهره را افزایش می دهد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا  ، «فرانسیس ویلروی گالهو» عضو شورای سیاست گذاری بانک مرکزی اروپا گفت: درصورتی که شرایط تورم به گونه ای پیش رود که این فرصت را برای بانک مرکزی اروپا بمنظور افزایش نرخ بهره بانکی مهیا کند، اولین افزایش نرخ بهره در تابستان سال 2019 میلادی انجام خواهد گرفت.

    وی در کنفرانس مالی در پاریس گفت: خریدهای سرمایه خالص باید در ماه دسامبر سال جاری میلادی پایان یابد و اولین روند افزایشی نرخ بهره می تواند در اوایل تابستان 2019 میلادی انجام گیرد که این موضوع بستگی به چشم انداز تورم اتحادیه اروپا دارد.

    بر پایه این گزارش، بانک مرکزی اروپا در ماه ژوئن سال جاری میلادی اعلام کرده بود که انتظار می رود نرخ های بهره اصلی تا حداقل تابستان 2019 میلادی بدون تغییر باقی بمانند و این احتمال را برای سرمایه گذاران بوجود آورده بود که افزایش نرخ بهره در طول تابستان یا حتی بعداز آن در دستور کار بانک اروپا قرار خواهد گرفت. البته بازارهای مالی برای اولین افزایش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا در انتهای سال 2019 میلادی موضع گرفته اند.

    برچسب ها