عصر خودرو

آژانس بین‌المللی انرژی:

راه‌اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس ایران ظرفیت پالایشگاه‌های جهان در سال ۲۰۱۸ را افزایش می‌دهد

عصر بازار- آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش جدید به افزایش ۱.۸ میلیون بشکه‌ای ظرفیت پالایشگاه‌های جهان اشاره می‌کند که از جمله دلایل آن راه‌اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس ایران در سه ماهه چهارم امسال است.

راه‌اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس ایران ظرفیت پالایشگاه‌های جهان در سال ۲۰۱۸ را افزایش می‌دهد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از  فارس ، آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش ماهانه خود اعلام کرد که ظرفیت پالایشگاه‌های نفت جهان در سال 2018 و 2019 افزایش می‌یابد.

    در این گزارش اشاره شده در سال 2018 شاهد رشد 1.8 میلیون بشکه در روز ظرفیت پالایشگاه‌های نفت جهان خواهیم بود. البته آژانس در چشم‌انداز اخیر خود ین ظریفت یا 1.3 میلیون بشکه  در روز اعلام کرده بود و اکنون با تجدید نظر در این باره چشم انداز خود را 500 هزار بشه در روز افزایش داده است.

    در گزارش این  آژانس به دلالیل افزایش 500 هزار بشکه‌ای ظرفیت پالایشگاه‌های جهان چنین اشاره شده است: در سال 2018 شاهد راه‌اندازی پالایشگاه جدیدی در ازمیر ترکیه خواهیم بود که در سه ماهه سوم 2018 به بهره‌برداری می‌رسد.

    از سوی دیگر پالایشگاه‌های چند منظوره ستاره خلیج فارس ایران نیز انتظار می‌رود در سه ماهه چهارم 2018 به بهره‌بردرای برسد که این راه‌آندازی پیش از موعد خواهد بود.

    پیش اعلام شده بود این پالایشگاه در سال 2020 راه‌اندازی خواهد شد.

    همچنین ظرفیت افزایش ظرفیت 70 هزار بشکه‌ای هم تا پایان سال 2018 در پالایشگاه‌های عراق شاهد خواهیم بود.

    همچنین در گزارش آژانس بین‌المللی انرژی به افزایش ظرفیت پالایشگاه‌ها در سال 2019 اشاره شده است که  از جمله افزایش 400 هزار بشکه‌ در روز پالایشگاه جازن عربستان و همچنین 2 کارخانه پتروشیمی چینی به نام‌های هنگلی پتروکمیکال و ژجیانگ است.

    برچسب ها