عصر خودرو

برآوردها از رشد تولید نفت آمریکا کاهش یافت

عصر بازار- رکوردشکنی صدور نفت ایران به هند، دیدگاه تردیدآمیز اوپک به آینده بازار نفت، احتمال افزایش تولید نفت کانادا و کاهش برآوردها از رشد تولید نفت آمریکا، از جمله مهمترین اخبار بازار نفت در ۲۴ ساعت گذشته بود.

برآوردها از رشد تولید نفت آمریکا کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، آمار منابع صنعتی و کشتیرانی نشان می دهد که واردات نفت هند از ایران در ماه مه (اردیبهشت - خرداد) امسال با وجود تهدید تحریم های جدید آمریکا، به رقم رکورد 705 هزار بشکه در روز رسید که بالاترین میزان از اکتبر 2016میلادی محسوب می شود.
    واردات نفت هند از ایران در این مقطع، 10.2 درصد نسبت به ماه گذشته افزایش یافت و حدود 45 درصد بیشتر از مدت مشابه سال پیش بود.

    **نگاه محتاط اوپک به آینده بازار نفت با وجود از بین رفتن مازاد عرضه
    به گزارش رویترز، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، چشم انداز بازار نفت در نیمه دوم 2018 میلادی را با وجود تلاش های این سازمان و از بین رفتن مازاد عرضه، اندکی نامعلوم و مبهم خواند.
    این سازمان، علت ابهام در آینده بازار نفت را افزایش بیش از انتظار تولید نفت از سوی کشورهای غیراوپکی و احتمال کاهش تقاضای جهانی اعلام کرد.

    **تثبیت کوتاه مدت و بلندمدت بازار موضوع نشست بعدی اوپک
    به گزارش پایگاه خبری پلاتس، «محمد بن صالح الساده» وزیر صنعت و انرژی قطر اعلام کرد: وزیران کشورهای عضو سازمان اوپک، شرایط بازار را در نشست آینده این سازمان بررسی خواهند کرد و با توجه به ثبات کوتاه‌مدت و بلندمدت بازار، تصمیمی اتخاذ می شود.
    وی اعلام کرد: سرمایه‌گذاری جهانی در بخش بالادستی نفت، کمتر از حد مطلوب است و برای تامین تقاضای پیش‌بینی شده نفت در آینده، ناکافی خواهد بود.
    قرار است، نشست آینده اوپک 22 ژوئن (اول تیر) امسال در وین، پایتخت اتریش برگزار شود.

    **اوپک یک سازمان مستقل و به دور از مسائل سیاسی است
    به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، «سهیل المزروعی» وزیر انرژی امارات و رئیس دوره‌ای سازمان اوپک، در واکنش به برخی گمانه‌زنی‌ها درباره پیروی برخی اعضا از خواسته‌های آمریکا گفت: نمی‌توان این صحبت را تایید کرد، این گفته حقیقت ندارد و نشنیده‌ایم. البته آمریکا برای ما مهم است اما هیچ پیامی به صورت رسمی یا غیررسمی از سوی این کشور دریافت نکرده‌ایم.
    وی گفت: ایالات متحده به طور طبیعی یک بازار باز است و آنها به طور مستقیم یا غیر‌مستقیم نمی‌گویند که این کار را انجام دهید یا انجام ندهید، اما به‌ طور حتم رخدادها در بازارهای خاص را در نظر می‌گیریم.
    المرزوعی درباره درخواست برخی اعضای اوپک برای واکنش این سازمان به تحریم‌های یکجانبه آمریکا گفت: تلاش می کنم به عنوان رئیس نشست امسال اوپک، تا جایی که امکان دارد، این سازمان را بدون مسائل سیاسی اداره کنم زیرا اوپک مستقل و تصمیم‌های آن، برای ایجاد ثبات بازار است.

    **تولید نفت کانادا تا سال 2035 میلادی 33 درصد افزایش میابد
    به گزارش رویترز، گروه صنعتی اتحادیه تولیدکنندگان نفت کانادا اعلام کرد: تولید نفت این کشور قرار است با رشد برداشت از ماسه های شنی تا سال 2035 میلادی 33 درصد افزایش یابد اما بدون خط لوله های جدید صادرات نفت، تولیدکنندگان کانادایی نمی تواننند با بازارهای نوظهور دست پیدا کنند.
    این گروه در گزارش سالانه خود اعلام کردند که رقابت برای سرمایه گذاری در بازارهای جهانی بسیار وخیم و کانادا در حال از دست دادن سهم خود است اما با این وجود، تولید نفت این کشور در سال 2035 میلادی به پنج میلیون و 600 هزار بشکه در روز خواهد رسید.
    این میزان در سال 2017 میلادی چهار میلیون و 200 هزار بشکه در روز بوده است.

    **کاهش برآوردها از رشد تولید نفت آمریکا
    به گزارش رویترز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا انتظار دارد که رشد تولید نفت این کشور در سال 2019 میلادی کمتر از میزانی باشد که پیش تر در گزارش خود برآورد کرده بود و میزان تولید به 11 میلیون و 760 هزار بشکه در روز برسد.
    این اداره انتظار دارد که رشد تولید نفت آمریکا در سال آینده میلادی 970 هزار بشکه در روز باشد، این در حالی است که ماه گذشته این نهاد برآورد کرده بود که تولید نفت آمریکا با یک میلیون و 140 هزار بشکه در روز افزایش سالانه به 11 میلیون و 860 هزار بشکه در روز برسد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو