عصر خودرو

وزارت صنعت و تجارت سریلانکا اعلام کرد:

نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و سریلانکا برگزار می شود

عصر بازار- وزارت صنعت و تجارت سریلانکا اعلام کرد پس از پیشنهاد تهران مبنی بر میزبانی دور جدید مذاکرات تجاری با سریلانکا در ماه اوت، کلمبو به دنبال تنوع بخشی به صادرات خود به ایران است.

نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و سریلانکا برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، وزارت صنعت و تجارت سریلانکا اعلام کرد، پس از پیشنهاد تهران مبنی بر میزبانی دور جدید مذاکرات تجاری با سریلانکا در ماه اوت، کلمبو به دنبال تنوع بخشی به صادرات خود به ایران است.

    بر اساس بیانیه وزارت صنعت و تجارت، محمد زائری امیرانی، سفیر ایران در کلمبو گفته، تهران علاقمند به میزبانی دوازدهمین نشست کمیسیونئ مشترک همکاری های اقتصادی دور کشور در اوایل ماه اوت است.

    ریشاد باتیودین، وزیر بازرگانی سریلانکا گفت: «چای 90 درصد از صادرات ما به ایران را تشکیل می دهد و زمان آن رسیده که ما به سبد کالاهای صادراتی به ایران تنوع ببخشیم. نشست ماه اوت کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور می تواند ما را در دستیابی به این هدف یاری نماید.»

    آخرین نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و سریلانکا در فوریه 2016 برگزار شده است.

    علاقمندی به احیای مجدد مذاکرات تجاری دوجانبه بین ایران و سریلانکا پس از آن افزایش یافته که رئیس جمهوری سریلانکا در ماه گذشته میلادی ضمن سفر به تهران با مقامات ارشد ایرانی دیدار و گفت و گو کرد.

    امیرانی افزود: «نشست بعدی کمیسیون مشترک می تواند به رشد مبادلات تجاری ما که ضرورت ارتقاء روابط دو کشور است کمک کند.»

    حجم مبادلات تجاری بین ایران و سریلانکا در سال 2017 با 4.5 درصد رشد به 188 میلیون دلار رسید و سهم صادرات سریلانکا به ایران 177 میلیون دلار بود. ایران نیز در سال گذشته 11 میلیون دلار ماهی، کابل و سیم، انگور و محصولات پلاستیکی به سریلانکا صادر کرد.

    برچسب ها