عصر خودرو

قیمت طلا افزایش یافت

عصر بازار- قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۳۳۲ دلار رسید.

قیمت طلا افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از  تسنیم ، در حالی که سرمایه گذاران در انتظار انتشار آمارهای نرخ تورم آمریکا هستند تا روند افزایش نرخ بهره در سال جاری را حدس بزنند، قیمت طلا امروز به دلیل تضعیف ارزش دلار برای سومین جلسه متوالی افزایش داشت و به بالاترین رقم در طی یک هفته گذشته رسید.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.3 درصد افزایش به 1332 دلار رسید. قیمت فلز زرد در اوایل امروز به بالاترین رقم از 6 فوریه تاکنون یعنی 1333 دلار و 76 سنت رسیده بود.

    قیمت هر اونس طلای آمریکا نیز امروز با 0.4 درصد افزایش به 1335 دلار رسید.

    شاخص دلار آمریکا در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی پس از کاهش 0.6 درصدی در جلسه قبل امروز به رقم 89.722 رسید.

    تضعیف ارزش دلار موجب شده تا قیمت طلا نسبت به پایین ترین رقم یک ماه اخیر که هفته گذشته به ثبت رسیده بود، حدود 2 درصد رشد کند.

    سرمایه گذاران در بازارهای مالی در انتظار انتشار نرخ تورم آمریکا هستند که می تواند نگرانی ها از سرعت گرفتن روند افزایش نرخ بهره در این کشور را کاهش دهد.

    آمارهای نرخ تورم آمریکا در ماه ژانویه قرار است امروز منتشر شود و نشست بعدی فدرال رزرو آمریکا هم طی روزهای 20 و 21 مارس برگزار خواهد شد.

    نرخ تورم انگلیس در ماهژانویه در نزدیکی بالاترین رقم حدود 6 سال گذشته باقی ماند و نشان داد که بانک مرکزی انگلیس برای تغییر سیاست پولی خود با چه چالشی مواجه است. انتشار این آمار احتمال افزایش نرخ بهره در انگلیس در ماه می را افزایش داده است.

    رشد اقتصادی در آمریکا، اروپا و آسیا موجب شده تا در طی هفته های اخیر بازارهای مالی نگران رشد تورم شوند و این مسئله ضمن بالا بردن میزان بازدهی اوراق قضه سبب تضعیف بازارهای بورس شده است.

    برچسب ها