عصر خودرو

شرکت مرسک دانمارک خدمات ترانزیتی به بندر بوشهر را از سر گرفت

عصر بازار- شرکت کشتیرانی مرسک، با اضافه کردن یک بندر جدید ایران به فهرست بنادر ارائه خدمات خود، تلاش می کند پس از لغو تحریم ها علیه ایران، جای پای خود در بازار حمل و نقل دریایی این کشور را گسترش دهد.

شرکت مرسک دانمارک خدمات ترانزیتی به بندر بوشهر را از سر گرفت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، شرکت کشتیرانی مرسک، کمتر از سه ماه قبل ارائه خدمات به ایران را از سر گرفته بود. این شرکت دانمارکی، که در سال 2012 ارائه خدمات به ایران را به حالت تعلیق درآورد، بندر بوشهر را به فهرست بنادر ایرانی ارائه خدمات خود اضافه کرده است. مائرسک، در ماه اکتبر بندرعباس را به فهرست بنادر ارائه خدمات خود اضافه کرده بود.

مرسک که دارای دفتر نمایندگی در تهران است، گفته که به این دلیل این بندر را انتخاب کرده که بندر بوشهر بزرگترین دروازه ورود کالا در استان بوشهر است که سالانه 7 میلیون تن کالا از طریق آن ترانزیت می شود.

بندر بوشهر می تواند تمامی خدمات مرتبط با محموله های کانتینری و از جمله پذیرش کالاهای فاسد شدنی را ارائه دهد.

بر اساس آمارهای شرکت گلوبال ترید اطلس، بزرگترین شرکای تجاری ایران در 11 ماهه نخست سال 2016 میلادی، از نظر ارزش مبادلات به ترتیب کشورهای چین، امارات، کره جنوبی، ترکیه و آلمان بوده اند.

ارزش مبادلات تجاری با چین و امارات فاصله زیادی با سایر کشورها داشته و به ترتیب 24.3 و 15.9 درصد از کل تجارت خارجی ایران را به خود اختصاصد داه است. کشورهای کره جنوبی، ترکیه و آلمان به ترتیب 8.1، 6.9 و 5.5 درصد از تجارت خارجی ایران را به خود اختصاص داده اند.

برچسب ها