عصر خودرو

بازار همچنان تشنه سهام جدید است؛

ثبت رکورد حضور ۳.۷ میلیون خریدار در یک عرضه اولیه

عصر بازار- در جریان عرضه اولیه سهام شرکت مجتمع صنایع لاستیک یزد ۳ میلیون ۱۲۳ هزار و ۲۰۸ کد معاملاتی مشارکت داشتند که به هر یک تنها تعداد ۱۴ سهم تعلق گرفت.

ثبت رکورد حضور ۳.۷ میلیون خریدار در یک عرضه اولیه
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، تعداد 510 میلیون سهم شرکت مجتمع صنایع لاستیک یزد، در حالی روز چهارشنبه گذشته به‌عنوان چهارمین عرضه اولیه امسال بازار سرمایه با نماد معاملاتی "پیزد" در فرابورس ایران عرضه شده که هر سهم این شرکت تازه‌وارد به تالار شیشه‌ای 40353ریال قیمت خورد.

    در جریان عرضه اولیه این سهام که این میزان سهام در محدوده قیمتی 40100 تا 40353ریال برای هر سهم و با سهمیه 50 سهمی برای هر کد حقیقی و حقوقی عرضه شده بود 3 میلیون 123 هزار و 208 کد معاملاتی مشارکت داشتند تا همچنان روند حضور معامله‌گران در عرضه‌های اولیه با رشد و رکوردشکنی‌های پیاپی همراه باشد.

    بر این اساس در عرضه اولیه «پیزد» در حالی که حداکثر تعداد سهام قابل خریداری برای هر شخص حقیقی و حقوقی 50 سهم اعلام شده بود به هر یک از 3 میلیون و 72 هزار و 859 ‏کد معاملاتی تعداد 14 سهم تعلق گرفت.

    این گزارش می‌افزاید: با عرضه اولیه صورت گرفته در روز چهارشنبه گذشته از 510 میلیون سهم شرکت یزد تایر تعداد 51 میلیون سهم معادل 10 درصد روی تابلوی معاملاتی بازار دوم فرابورس رفت که 40 میلیون و 800 هزار آن به عموم خریداران عرضه شد و 10 میلیون و 200 هزار سهم دیگر نیز روز شنبه(3 خرداد) به صندوق‌های سرمایه‌گذاری با قیمت 40 هزار و 353 ریال تخصیص پیدا می‌کند.

    گفتنی است بر اساس قانون، عرضه اولیه سهام شرکت‌ها به صندوق‌های سرمایه‌گذاری در روز کاری بعد از عرضه اولیه با قیمت ثابت کشف شده در فرآیند عرضه اولیه صورت می‌پذیرد.

    از این رو تعداد 10 میلیون و 200 هزار سهم شرکت مجتمع صنایع لاستیک یزد در روز پس از عرضه اولیه این شرکت(3 خرداد) به صندوق‌ها با ضریب تخصیصی بازاری هر دارنده واحد صندوق تعلق می‌گیرد که بر این اساس سهم صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام 48 سهم، صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط 25سهم و صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت 2 سهم است.


     

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو