عصر خودرو

اهدای کمک ۲۰۰ هزار دلاری کره جنوبی به سیل زدگان ایران از طریق فدراسیون صلیب سرخ و هلال احمر

عصر بازار- سفیر کره جنوبی در تهران در دیدار با دبیرکل جمعیت هلال احمر از اهدای کمک ۲۰۰ هزار دلاری کره جنوبی به سیل زدگان ایران از طریق فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر خبر داد.

اهدای کمک ۲۰۰ هزار دلاری کره جنوبی به سیل زدگان ایران از طریق فدراسیون صلیب سرخ و هلال احمر
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ یو جانگ هیان سفیر کره جنوبی در دیدار با دکتر محمودرضا پیروی دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: کمک 200 هزار دلاری دولت کره در حمایت از سیل زدگان ایرانی به فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر تقدیم شده و ما از فدراسیون درخواست کردیم که هرچه سریعتر این کمک ها در اختیار هلال احمر ایران برای کمک به سیل زدگان قرار گیرد.

    یو جانگ هیان با اعلام همدردی با خانواده های داغدیده و آسیب دیدگان بحران سیل در ایران، از خدمات هلال احمر ایران در حمایت از سیل زدگان تقدیر کرد.

    وی با بیان اینکه تغییرات آب و هوایی به وجود آمده در بسیاری از کشورهای جهان، مخاطراتی را به وجود آورده و کشورهای زیادی در معرض حوادث و اتفاقات جدید هستند، افزود: بحران آتش سوزی بزرگ کره جنوبی به همین دلیل رخ داد و مردم زیادی در کره تحت تاثیر این بحران قرار گرفتند.

    وی در ادامه با اشاره به روابط نزدیک میان دو کشور ایران و کره جنوبی پیشنهاد کرد که جلسات و کنفرانس های مشترک میان دو مجموعه سفارت کره جنوبی و جمعیت هلال احمر در زمینه حوادث و بلایا برگزار شود.

    دبیرکل جمعیت هلال احمر نیز در این دیدار با تقدیر از توجه و حمایت دولت کره جنوبی و سایر دولت ها از مردم آسیب دیده ایران، تاکید کرد: مردم زیادی در سراسر کشور تحت تاثیر سیل قرار گرفتند و خسارت بالایی دیدند. این سیل ابتدا در گلستان آغاز شد و سپس در استان های دیگر از جمله فارس، لرستان و خوزستان نیز رخ داد. جمعیت هلال احمر در این حادثه بدون تاخیر، عملیات امداد و نجات و حمایت های خود از آسیب دیدگان را آغاز کرد و ما به وسیله بالگرد و قایق به مردمی که دسترسی به آنها مشکل بود بسته های حمایتی را رساندیم.

    دکتر پیروی در ادامه با اشاره به 4 اقدام در حوزه مدیریت بحران از جمله پیشگیری، پاسخ، بازسازی و بازتوانی تاکید کرد: در حوزه پیشگیری از بحران، مردم ما به آموزش های گسترده تری نیاز دارند تا در مواقع بحران از تلفات پیشگیری کنیم همانطور که در سیل استان لرستان به دلیل اطلاع رسانی که از قبل انجام شده بود، مردم کمتری آسیب جانی دیدند.

    دیدار دبیرکل جمعیت با رئیس دفتر منطقه ای منا

    بنا بر این گزارش، دبیرکل جمعیت هلال احمر امروز دیداری جداگانه با «سید هاشم» رئیس دفتر منطقه ای «منا» (جمعیت های ملی شمال آفریقا و خاورمیانه) در بیروت، داشت.

    «سید هاشم» در این دیدار با تاکید بر این که جمعیت هلال احمر، جمعیتی قوی و توانمند است افزود: با کارآمدی جمعیت هلال احمر تاکنون حوادث زیادی مدیریت شده اند اما اینک زمانی است که باید جمعیت های ملی دیگر هم برای پاسخگویی به نیازهای آسیب دیدگان سیل کمک کنند.

    رئیس دفتر منطقه ای منا، با بیان این که استمداد اضطراری به سایر جمعیت های ملی برای کمک به سیل زدگان را صادر کرده ایم برخی از جمعیت ها برای پاسخ به استمداد اعلام آمادگی کرده اند خاطر نشان کرد، من اطمینان دارم پاسخ های جمعیت های ملی برای کمک به سیل زدگان بیشتر خواهد شد.

    وی با اشاره به بازدید دیروز خود از سازمان امداد و نجات و مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان گفت: من شاهد مدیریت خوب این مرکز بودم و در حقیقت این مرکز بهتر از فدراسیون عمل می کند.

    رئیس دفتر منطقه ای «منا» تاکید کرد: ما برای برای حمایت و کمک به جمعیت هلال احمر و کمک به سیل زدگان اینجا هستیم و امیدوارم که که با پیگیری های لازم از طریق فدراسیون بین المللی و جمعیت های ملی صلیب سرخ، بتوانیم کمک های بیشتری به نفع سیل زدگان جذب کنیم.

    سید هاشم همچنین اظهار کرد: در حال پیگیری امدادرسانی به سیل زدگان از طریق فدراسیون هستیم و امیدواریم که در آینده نزدیک راه حل مناسبی برای رفع مشکلات پیدا کنیم.

    دبیرکل جمعیت هلال احمر نیز در این دیدار با تاکید به این که امداد رسانی سریع و به موقع مستلزم امداد رسانی هوایی است اذعان کرد: با توجه به شرایط نامطلوب مناطق سیل زده و نیاز فوری به رساندن کمک های بشردوستانه به این مناطق اکنون 6 فروند ازهلیکوپترهای احمر به دلیل نبود قطعات لازم زمین گیر شده اند.

    دبیرکل هلال احمر با اشاره به وجود مشکلاتی در کمک رسانی به سیل زدگان تاکید کرد: ما می خواهیم هر چه سریع تر کمک ها به دست آسیب دیدگان برسد و اگر مشکلاتی هم وجود دارد با کمک و همکاری های فدراسیون حل و فصل شود خاطر نشان کرد: اکنون که در شرایط تحریم قرار داریم؛ اجازه خریداری هلیکوپتر های بیشتر به ما داده نمی شود و این مشکل خود باعث کندی کمک رسانی به مناطق آسیب دیده بویژه مناطق سخت گذرشده است.

    یادآور می شود؛ رئیس دفتر منطقه ای منا امروز برای بازدید از مناطق سیل زده عازم خوزستان می شود .

    برچسب ها