عصر خودرو

تقویت ۱۰۰ واحدی شاخص کل بورس

خودرویی ها در کانون توجه حقیقی‌ها

عصر بازار- معامله‌گران بورس تهران با نگاه به وضعیت بازارهای جهانی امروز شاهد عرضه سهام از سوی اغلب حقیقی‌ها با توجه به در پیش بودن موعد تسویه معاملات اعتباری و همچنین لزوم اصلاح قیمت‌ها بودند.

خودرویی ها در کانون توجه حقیقی‌ها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز شنبه 22 دی ماه 97 با افزایش 100 واحدی به رقم 164 هزار و 929 واحد رسید.

    شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 191 واحدی عدد 28 هزار و 626  واحد را به نمایش گذاشت.

    شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 35 واحدی به رقم  179 هزار و 599 واحد دست یافت.

    شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 58 واحدی به رقم 121 هزار و 910 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 275 واحدی عدد 326 هزار و 606 واحد را به نمایش گذاشت.

    امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش 2 واحدی بر روی رقم یک هزار و 941 واحد نشست.

    بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های ج.ا.ا با 86 واحد و معدنی و صنعتی چادر ملو با 78 واحد و مخابرات ایران با 74 افزایش بیشترین تأثیر مثبت را  بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

    در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های تاپیکو با 83 واحد، بانک ملت با 72  واحد و پتروشیمی مبین با 70 واحد کاهش ، بیشترین تاثیر منفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

    به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 383 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و 591 میلیون  سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی 142 هزار و 141 نوبت داد و ستد بود.

    طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های ایران خودرو، سایپا، کارخانجات داروپخش، پتروشیمی اصفهان، کارتن ایران، مهرکام پارس، تابا نیروسپاهان، گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های کشتیرانی آریا،‌مخابرات ایران، مدیریت سرمایه‌گذاری امید، گسترش نفت و گاز پارسیان، نوش پونه مشهد، قاسم ایران، عطرین نخ قم، پتروشیمی فارابی، بازگشایی شدند.

    امروز همچنین نماد معاملاتی شرکت‌های پست بانک ایران و مهرکام پارس، به دلیل نوسان 20 درصدی قیمت سهام با وقفه 60 دقیقه‌ای روبرو شدند.

    همچنین امروز آگهی عرضه اولیه 103 میلیون و 500 هزار سهم از سهام مجتمع کشت و صنعت و دامپروری و مرغداری دشت خرم‌دره برای فردا (یکشنبه) از طریق بازار دوم فرابورس در نماد معاملاتی (زدشت) منتشر شد.

    به گزارش فارس امروز بازار سهام در حالی نیم نگاهی به گروه خودرویی‌ها و توقف نماد معاملاتی پیشروهای این گروه داشت که حجم معاملات در اغلب نمادهای معاملاتی کم جان و بی‌رونق بود.

    این در حالی است که با توجه به متعادل بودن وضعیت بازارهای جهانی معامله‌گران بازار سهم شاهد افزایش عرضه سهام از سوی حقیقی‌ها همزمان با در پیش بودن آخرین موعد تسویه معاملات کارگزاری‌ها بودند.

    با این همه نمادهایی همچون چادرملو در گروه معدنی‌ها و گروه خودرو و ساخت قطعات همچنان برای خریداران از جذابیت برخوردار بودند.

    در این بین گروه ساختمانی‌ها و تک سهم‌های بازار همچنان برای بورس‌بازها ساحل امن در وضعیت کنونی بازار هستند.

    برچسب ها