عصر خودرو

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

دولت به چای‌کاران بدهکار نیست

افزایش ۴ درصدی تولید چای در کشور

عصر بازار- رئیس سازمان چای کشور با اشاره به اینکه در سال جاری ۱۲ هزار و ۶۰۰ تن چای صادر شده است، گفت: برخی از کارخانجات با چای داخلی برندسازی کرده‌اند و حدود ۳۴ کارخانه برند چای داخلی وجود دارد که حتی صادرات چای هم داشته‌ایم.

دولت به چای‌کاران بدهکار نیست
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، حبیب جهانساز رئیس سازمان چای کشور و معاون وزیر جهاد کشاورزی در خصوص میزان پرداخت مطالبات چای‌کاران اظهار کرد: میزان مطالبات چای کاران که سهم دولت محسوب می‌شود به صورت کامل و 100 درصد پرداخت شده است و کارخانجات هم بیش از 98 درصد سهم خود را پرداخت کرده‌اند.

    وی افزود: حدود 5 کارخانه هنوز بدهکار هستند. از 220 میلیارد تومان حدود 2.5 میلیارد تومان سهم کارخانجاتی است که بدهکار هستند و تقریبا اولین سالی بوده که بلافاصله پس از برداشت سهم دولت باکشاورزان را تسویه کرده‌ایم.

    رئیس سازمان چای کشور با اشاره به میزان برداشت برگ سبز چای خاطرنشان کرد: حدود 112 هزار تن برگ سبز چای از چای‌کاران خریداری شده و حدود 25 هزار و 600 تن هم چای خشک تولید شده است.

    جهانساز در رابطه با فروش چای ایرانی در کشور تصریح کرد: بحث چای سنواتی که در گذشته وجود داشت منتفی شده و چای داخلی بازار خود را پیدا کرده است. برخی از کارخانجات با چای داخلی برندسازی کرده‌اند و حدود 34 کارخانه برند چای داخلی وجود دارد که حتی صادرات چای هم داشته‌ایم.

    رئیس سازمان چای کشور با اشاره به اینکه در سال جاری 12 هزار و 600 تن چای صادر شده است، اذعان داشت: چای ایرانی به 34 کشور دنیا صادر شده و تولیدکنندگان چای خشک و کارخانجات اگر چای هم داشته باشند تنها برای تنظیم بازار داخل است.

    وی افزود: کشورهایی که چای ایرانی به آنها صادر می‌شود هند، عراق، ترکمنستان، افغانستان، روسیه، ازبکستان، استرالیا، فرانسه،‌کانادا، اسپانیا، ترکیه، جمهوری چک، آذربایجان و گرجستان است.

    جهانساز در رابطه با افزایش تولید چای نسبت به سال گذشته گفت: با وجود شرایط خشکسالی و کاهش میزان بارندگی که امسال بر مزارع چای حاکم بود اما ما نسبت به سال گذشته 4 درصد افزایش تولید داشتیم. 25 درصد از بارندگی در فصل بهار و تابستان در گیلان اتفاق نیفتاد و خشکسالی داشتیم و سرمای دیرس در اواخر فروردین باعث خسارت به مزارع چای شد اما با همه اینها افزایش تولید داشته‌ایم.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو