عصر خودرو

یک دیدار یک عرضه

"زکشت" هم به فرابورس آمد

عصر بازار- چهل‌ و ششمین نشست خبری «یک دیدار، یک عرضه» فرابورس ایران با حضور حسین فلاح مدیر عامل، خانم ابراهیمی نماینده سهامدار عمده و علیرضا تاجبر مدیرعامل کارگزاری تامین سرمایه نوین به عنوان مشاور پذیرش به تشریح ظرفیت‌های شرکت «کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت» پرداخت.

"زکشت" هم به فرابورس آمد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، در ابتدای این نشست صالح مدیرعامل شرکت در خصوص تاریخچه این شرکت گفت: این شرکت سال 66 توسط شرکت قند نقش جهان در شهرستان فلاورجان به ثبت رسیده و در سال 84 مالکیت 96 درصدی سهام آن از شرکت مذکور به موسسه خیریه معروف و قدیمی علی و حسین همدانیان واگذار شده است .4 درصد مابقی سهام نیز بطور مساوی به 4 شرکت توسعه و احداث همدانیان، توسعه ساختمان و بتن همدانیان، بازرگانی همدانیان وصنایع نساجی همدانیان تعلق دارد.
    وی در خصوص سرمایه اولیه شرکت بیان کرد: سرمایه اولیه این شرکت که دارای 74 نیروی انسانی است ، 100 هزار تومان بوده که طی 5 مرحله افزایش سرمایه (از سال 66 تا 96) به 20 میلیارد تومان  رسیده است.
    صالح با اشاره به زیرمجموعه های موسسه خبریه همدانیان گفت: موسسه خیریه همدانیان دارای 6 زیرمجموعه سیمان اصفهان، توسعه و احداث همدانیان، صنایع نساجی همدانیان، سرمایه گذاری نور همدانیان، کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت و توسعه ساختمان و بتن همدانیان است که میزان مالکیت موسسه در سهام 5 شرکت به جز سیمان اصفهان 100 درصد و در این شرکت سیمانی 79 درصد است.
    در ادامه مدیر عامل شرکت کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت در خصوص موضوع اصلی فعالین این شرکت گفت: موضوع اصلی فعالیت شرکت مربوط به احداث و اجرای فعالیت های دامپروری و کشاورزی اعم از گاوداری ،مرغداری ،زنبورداری ،پرورش ماهی ،کرم ابریشم و کاشت،داشت و برداشت مکانیزه محصولات کشاورزی می شود.
    وی افزود:  ارائه خدمات مکانیزه مورد نیاز کاشت، داشت و برداشت به زارعین حوزه فعالیت شرکت از قبیل تسطیح،کانال کشی و زهکشی نیز از جمله موضوعات فرعی این شرکت است.
    صالح ادامه داد: فراهم کردن تسهیلات لازم درجهت آموزش فنی زارعین و اعضا با استفاده از امکانات شرکت و رهنمودهای وزارت جهاد کشاورزی و ایجاد تعمیرگاه جهت تعمیرو تجهیز ماشین آلات کشاورزی نیز درزمینه فعالیت این شرکت قرار دارد.
    صالح ادامه داد: انجام فعالیت در زمینه اجرای سیستم آبیاری تحت فشار و سایر طرق آبیاری مکانیزه و علمی
    بهره برداری از گاوداری شرکت با 100 راس دام در نیمه دوم سال 84 آغاز شد و ددر راستای افزایش ظرفیت دام مولددر سال 85 ظرفیت گله به نگهداری 1800 راس گاو شیری(شامل 900 راس مولد) اصلاح شد.همچنین مجوز توسعه گاوداری شیری تا سقف 3200 راس مولد صادر شده است.
    در ادامه علیمرادی مدیر مالی این شرکت در مورد دارایی عمده این شرکت گفت:
    دارایی های عمده شرکت شامل زمین ،دام، سیستم شیر دوش،کارخانه خوراک سازی ،ماشین آلات،خوراک دهی،تصفیه خانه فاضلاب،دستگاه آب شیرین کن،بهاربندها و فری استال های پرورش دام،هانگارهای نگهداری علوفه،انشعاب برق و گاز طبیعی،چاه آب و ... است.
    علیمرادی اضافه کرد: در حال حاضر شرکت دارای یک حلقه چاه آب به عمق 100 متر،قطر لوله جدر 10 اینچ،قطر لوله آب 10 و پمپ 2 اینچ و میزان بهره برداری به ظرفیت 50متر مکعب در شبانه روز است که جهت تامین آب شرب دامداری و واحد کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد.با توجه به اینکه از نظر منابع آب زیرزمینی در وضعیت بحرانی قرار داریم و خشکی چاه ها وقنات ها از مهمترین  اتفاقات پیرامون منابع آب زیرزمینی هستند،شرکت درصدد اخذ مجوز کف شکنی  و جابجایی چاه وهمچنین درصورت توسعه فعالیت،اخذ مجوز جهت حفر چاه کمکی است.
    وی میانگین تولید شیر روزانه شرکت را 50 تن اعلام کرد و افزود: حاشیه سود ناخالص در سال 96، 25 درصد و حاشیه سود خالص این شرکت 27 درصد بوده است.
    مدیرمالی شرکت کشاورزی اصفهان کشت ادامه داد: سود خالص 6 ماهه سال 97 شرکت به 20 درصد رسیده است.
    علیمرادی در مورد برنامه آتی شرکت گفت: در سال های اخیر به علت تغییرات اقتصادی، دامداری های سنتی و کوچک از بین رفته اند، از این شرکت در نظر دارد گله را تا سقف 1500 راس مولد افزایش دهد.
    در اخر مدیر مالی این شرکت تاثیر نوسانات نرخ ترز در بهای خرید مواد اولیه را تهدیدی برای شرکت دانست و ادامه داد: از سوی دیگر بهای تمام شده پایین در کشورهای همسایه به علت پایین بودن نرخ علومه و در نتیجه عدم صرفه اقتصادی صادرات از دیگر چالش هایی است که صنعت دامداری با آن روبه رو هستند.

    برچسب ها