عصر خودرو

گلوبال تایمز چین؛

جامعه جهانی آمریکا را در تحریم ایران منزوی خواهد کرد

عصر بازار- 'گلوبال تایمز' روزنامه ارگانی حزب حاکم چین نوشت آمریکا به دنبال وادار کردن کشورهای دیگر به همراهی با تحریم های این کشور علیه تهران است اما واشنگتن در این کار موفق نخواهد شد و جامعه جهانی، آمریکا را در تحریم ایران منزوی خواهد کرد.

جامعه جهانی آمریکا را در تحریم ایران منزوی خواهد کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، گلوبال تایمز روز چهارشنبه نوشت، برجام یک توافق بسیار مهم و الگویی برای حل یک موضوع مهم در عرصه بین المللی بود که شورای امنیت سند آن را به قطعنامه تبدیل کرد و آژانس بین المللی انرژی اتمی 12 بار با انتشار گزارش هایش پایبندی ایران را به آن تایید کرد.
    گزارش ادامه می دهد که طبق این قرارداد کشورها اجازه داشتند تعاملات مشروع و قانونی تجاری و اقتصادی با ایران داشته باشند اما آمریکا با نقض برجام، قوانین و حقوق بین المللی را نیز زیر پاگذاشت و به همه اصول و نرم ها پشت کرد.
    روزنامه چینی می نویسد طبق کدام قانون است که همه کشورها باید تسلیم باج خواهی آمریکا شوند و از تعاملات اقتصادی با ایران پرهیز کنند این قابل تحمل و قابل قبول نیست.
    گلوبال تایمز می نویسد مخالفت های گسترده ای با این تحریم ها شده است کشورها نباید از آن حمایت کنند و این را اعلام کرده اند و نمی توانند به اقدامات یکجانبه آمریکا علیه ایران آری بگویند.
    گزارش تصریح می کند مقاومت های چین باعث شد تا معافیت برای خرید نفت از ایران را بدست آورد پکن هرگز نمی توانست زیر بار این باج خواهی برود و طبیعتا در برابر این حرکت منفی آمریکا ایستادگی می کرد.
    گلوبال تایمز می نویسد که هند، کره جنوبی و ژاپن و چند کشور دیگر هم این شرایط را دارند و معافیت گرفته اند و در آن سو اروپا که منافع بسیاری از تجارت با ایران دارد آشکارا با تحریم ها مخالفت کرده است.
    روزنامه به روسیه اشاره می کند که از دیرباز با ایران رابطه تجاری و اقتصادی گسترده ای دارد و اینکه مسکو بارها تحریم ها را مورد انتقاد قرار داده وگفته است که به آنها پایبند نمی ماند.
    گلوبال تایمز چین نوشت که اینها نشانه های آشکاری است از اینکه این بار زمان متفاوت است و می رود که آمریکا در نزد جامعه بین المللی به دلیل این تحریم ها منزوی شود.
    روزنامه اضافه می کند چین مانند کشورهایی که به آنها اشاره شد و دیگر اعضای جامعه بین المللی با تحریم ها مخالف و با برجام موافق است و برای همین از هیچ تلاشی برای حفاظت از حقوق شرکت های خود در تجارت با ایران خودداری نخواهد کرد.
    گلوبال تایمز تاکید کرد که حقوق چین باید مورد حراست قرار گیرد استقلال این کشور باید مورد احترام واقع شود و منافع آن را دیگران با تحرکات یکجانبه نمی توانند نادیده بگیرند.
    روزنامه چینی خاطر نشان کرد که آمریکا به طور غیرقانونی تحریم علیه ایران اعمال کرده است و این چالشی برای دیگر کشورهای دنیا محسوب می شود و به آنها لطمه می زند و روزی می رسد که واشنگتن نیز با چالش هایی روبرو می شود که هرگز پیش بینی نکرده است.
    به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا 18 اردیبهشت ماه گذشته خروج آمریکا از برجام را اعلام کرد اما بلافاصله دیگر کشورهای امضا کننده این توافق یعنی انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه ضمن محکوم کردن خروج این کشور از این توافق چندجانبه بین المللی، تاکید کردند که به برجام پایبند مانده و از تجارت شرکت هایشان با ایران حمایت می کنند.
    ترامپ با حربه تروریسم اقتصادی و تحریم های یک جانبه غیرقانونی و فشار به جامعه جهانی به دنبال ایجاد جنگ روانی و القای انزوای ایران است اما تجربه ماه های اخیر و همراهی نکردن جهان با آمریکا نشان داد که این کشور هیچگاه به هدف خود دست نخواهد یافت.
    تحریم هایی که آمریکا یک جانبه علیه ملت ایران اعلام کرد از مدت ها قبل شروع شده و جامعه جهانی با آنها همراهی نکرده تا جائیکه ترامپ مجبور شد از برخی از آنها عقب نشینی کند.
    خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی با اشاره به مخالفت کشورها با تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران نوشت: بسیاری از کشورهای خریدار نفت ایران آشکارا تحریم های آمریکایی را نقض می کنند یا خواستار معافیت از تحریم های ضدایرانی آمریکا هستند.
    آمریکا در یک عقب نشینی آشکار تاکنون مجبور شده است دست کم هشت کشور را از تحریم نفتی علیه ایران معاف کند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو