عصر خودرو

پایان درخشان نیمه نخست سال برای "شاراک"

عصر بازار- پتروشیمی شازند در گزارش ۶ ماهه منتهی به پایان شهریور ماه مبلغ ۷۹۲ریال سود برای هر سهم محقق کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۸۶ درصدی داشته است.

پایان درخشان نیمه نخست سال برای "شاراک"
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، نیمه نخست سال برای پتروشیمی شازند، با سودآوری قابل توجهی همراه بود. "شاراک" در 6 ماهه منتهی به پایان شهریور 97 ، به ازای هر سهم 792ریال سود محقق کرده است.

    پتروشیمی شازند امروز گزارش عملکرد 6 ماه نخست سال 97 را منتشر کرد.

    این شرکت از جمله شرکت های پتروشیمی خوراک مایع در بورس است که ماده اولیه آن نفتا است و عمده آن از پالایشگاه های داخلی تامین می شود. سرمایه شرکت در حال حاضر بالغ بر 800 میلیارد تومان است.

    بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی شرکت پتروشیمی شازند، این مجتمع طی 6 ماهه منتهی به شهریور ٩٧ به ازای  هر سهم ٧٩٢ ریال سود محقق کرد. به این ترتیب "شاراک" در مدت مشابه سال قبل ٢٧٧ ریال سود برای هر سهم شناسایی کرده بود.

    علت اصلی افزایش ١٨6 درصدی سود در 6 ماهه نخست سال 97 نسبت به مدت مشابه قبل را می توان ناشی از رشد ٧٢ درصدی درآمدهای عملیاتی و ١4٧4 درصدی سایر درآمدهای عملیاتی دانست.

    همچنین رشد 5۰ درصدی درآمد سرمایه گذاری ها و ٨6 درصدی درآمدهای متفرقه نیز از نکات مثبت دیگر در گزارش عملکرد این شرکت است.

    "شاراک"  در شهریور ماه مبلغ 396 میلیارد تومان فروش داشته است. فروش شرکت در شهریور 451 میلیارد تومان بوده و مجموع فروش شرکت در 6 ماهه ابتدایی، به حدود 2200 میلیارد تومان رسیده است. این در حالی است که مجموع فروش شرکت در دوره مشابه سال گذشته 1280 میلیارد تومان بوده است.

    برهمین اساس مقدار فروش شرکت در شهریور ماه 70هزار و 450 تن و در مرداد ماه 78هزار و 824تن  بوده است . به این ترتیب مجموع مقدار فروش شرکت از ابتدای سال مالی تا کنون 460هزار و 15 تن انواع محصولات پلیمری بوده است.

    برچسب ها