عصر خودرو

بررسی عملکرد پتروشیمی خارک در نیمه نخست سال

۸۷۹۹ ریال سود در کارنامه درخشان "شخارک"

عصر بازار- عملکرد پتروشیمی خارک در نیمه نخست سال حاکی از سودآوری ۸۷۹تومانی به ازای هر سهم است.

۸۷۹۹ ریال سود در کارنامه درخشان "شخارک"
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، پتروشیمی خارک طی سال گذشته به واسطه رشد تولید متانول توانست بیشترین تعدیل مثبت را میان شرکت های گروه محصولات شیمیایی داشته باشد.

    اصلی ترین محصول تولیدی این شرکت متانول است، "شخارک" با تولید 600 هزار تن متانول در سال گذشته، بیشترین میزان تولید را طی سال های فعالیت داشته است.

    بر اساس آمارها "شخارک" در بهار به ازای هر سهم 121 تومان سود ساخته بود که این رقم در تابستان معادل 758 تومان گزارش شده و در مجموع شش ماهه نخست سود خالص 879 تومانی برای هر سهم به همراه داشته است.

    کل درآمد این شرکت در  نیمه نخست سال  هزار و 655 میلیارد تومان و بهای تمام شده آن 399 میلیارد تومان بوده است که به ترتیب افزایش 142 و 22 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهند.

    همچنین به نظر می رسد، افزایش هزینه مواد اولیه عامل افزایش بهای تمام شده و افزایش نرخ فروش جهانی محصولات و نرخ تبدیل ارز به ریال عامل رشد قیمتی در درآمدها بوده است.

    برهمین اساس، درآمد فروش شرکت پتروشیمی خارک در تیر و مرداد ماه روندی کاهشی داشت. اما این روند در شهریور با رشدی چشمگیر به حالت صعودی بازگشت. این شرکت در 6 ماهه هزار و 178 میلیارد تومان فروش محصول داشت.

    پتروشیمی خارک در نیمه نخست سال، بیش از 557 هزار تن محصول را به ارزش بیش از 225 میلیون دلار روانه بازارهای خارجی کرد و رتبه نخست را در زمینه صادرات به خود اختصاص داد.

    برچسب ها